söndag 15 november 2009

Provkörning Audi S4 3.0TFSI quattro och en underbar lördag!

Helt otroligt. 80 mil har jag nu upplevt i en Audi S4....
Fantastisk, trevlig, mysig, rolig och skön är några ord som kan beskriva bilen.

Ska berätta lite mer om det här...

Igår åkte jag å hämtade Göte och sen åkte vi mot Hammarby. Vi kom dit lite tidigt, så vi åkte förbi Erik å Jennie innan och tog en trevlig fika :) Vad Emmi hade vuxit! Riktigt roligt att se :)

Sen åkte vi till Hammarby och hämtade den lilla blå :)
Visst är den fin?
Efter en lunch med Göte å Erik i Farsta så for vi hemåt, mot Södertälje. På vägen hem fick vi race med en RS4 B7 samt en RS4 B5. Trist! :D
B5an hängde inte på så länge, men B7an körde som ett svin iofs, så det jämnade ut sig. Bilarna gick hyffsat lika när vi väl låg jämsides.... Kul att se!

Vi var hemma ett litet tag innan mamma och Yvonne kom förbi och tog en fika :) Det var skoj!
När dom sen hade åkt så for vi ut med bilen igen, denna gång med Göte bakom ratten.
Tog en tur mot Nykarn, på den roliga vägen mot Gnesta å sen hem till Trosa där jag lämnade av Göte.
Efter det for jag vidare mot Åsa å Jennifer å det slutade med att vi sattte kurs mot Väsby!
Det hela spårade ur när jag Daniel å Danjul joinade och följde med till Södertälje.
När vi var tillbaka där så lämnade vi av Åsa, åkte hem å väntade på Jugge. Åt lite mat sen när han kom och efter att jag å Danjul bränt en skiva så for vi iväg!

Det hela spårade ur rätt fort :D Vi spelade härlig musik och det lät ljuvligt ur Bang Olufsen högtalarna och festen var ett faktum :)
Vi "dansade", sjöng och skrattade massor! Senare så joinade Göte igen å partyt fortsatte p roliga vägar :)

För att sammanfatta det hela så var jag hemma vid 3 rycket å hade då avverkat nästan 80 mil med S4an denna dag :) Galet!! Men riktigt jävla roligt :D

Måste tacka mina kära och underbara vänner för en skit rolig dag :)
Danjul, Daniel, Jennifer & Göte!!!

För att berätta lite om S4an...
Den jag körde hade en hel del utrustning.

Automatisk växellåda, S-tronic utrustad med Sidennappa läderklädsel, MMI-navigation plus, 19" aluminiumfälgar Audi exclusive, elektriskt inställbara S-sportstolar, förvaringspaket, Audi music interface, panoramasoltak, genomlastningslucka med avtagbar skidsäck, automatisk öppning/stängning av bagageluckan, automatiskt avbländande innerbackspegel, dekorinlägg i Carbon Atlas, billarm, Audi parkeringssystem plus, ljus- och regnssensor och helljusassistent, automatisk luftkonditionering med 3 zoner, förarinformationssystem med färgskärm, Bang & Olufsen Sound System, Audi handsfree, m.m.

När jag satte mig i bilen så njöt jag direkt av de sköna sportstolarna...
Bilen mullrade till fint när man startade den :)

Ratten känns tyvärr lite klen, hade varit trevligt med en liten tjockare ratt, men för övrigt var bilen kalas, så det är tråkigt kanske att klaga på just den detaljen.

Med sina 333hk och 440nm så drar den på rätt bra! Denna går snabbare 0-100 än föregångaren och är tyvärr inte så bränslesnål som man hade kunnat hoppats på!
När jag körde lugnt kom man under litern, men låg runt 1,2-1,4 nästan hela tiden med lite gaspådrag.
S-tronic lådan och den nya sportdiffen som finns som tillval kostar en del, men är ett måste i denna bil :)
Körglädjen blir sååå mycket mer då. Det man kan sakna vid gaspådrag är ännu mer avgasljud.

S4an är en ypperlig familjebil som man kan dra bilsläpet bakom utan att skämmas! Lev. tiden på en sånhär är just nu ca 4 månader, så man får vara ute i god tid om man vill ha en :)








1 kommentar:

Anonym sa...

Fin bil men den saknar dessvärre både sportdiff och drive select vilket gör en avsevärd skillnad på körkänslan.