tisdag 3 november 2009

Olika val?


Jag har pratat lite med en kompis som står inför ett svårt val... känslomässiga val...

Varför ska det alltid vara så svårt att välja? Varför måste man välja?
Vad ska man gå på och varför?
Är det för att det ena ger mer kärlek än det andra? Är det för att man är trygg i sin roll?

Vågar man göra ett nytt val när man egentligen har allt man behöver?
Eller är det kanske det som är framför allt avgörande? Att man kanske kan få mer?
Eller är det de som gör att man inte gör något val, utan lever kvar i det man har?

Nu pratar jag i gåtor, jag hör det... Men det är väldigt klurigt att komma med ett svar man inte har, eller ge ett råd man inte kan ge för att man inte vet.

Jag vet inte.


En sak vet jag, och det är att man ska må bra och känna sig nöjd. För man lever bara en gång. Eller hur? Man ska ta vara på alla stunder i livet och göra det bästa av dom... För de kommer aldrig igen.


Tillit, Kärlek.


Just is!

Inga kommentarer: