lördag 19 september 2009

Trafikolycka på E4an igår natt!

Gårdagen blev verkligen inte som jag trodde den skulle bli. Min kära Daniel "Danjul" Ringde och tyckte vi skulle ut å åka lite bil, men jag hade väl tänkt att ta en kväll hemma utan just det, eftersom lördagen kommer bli full med bilkörande. Men jag är ju som jag är, så jag ändrade mig efter ett litet snack med Juggen :)

Så vid 19,30 sprattlade jag ut å hämtade upp Daniel hemma hos sig! Vi cirkulerade ett tag innan vi styrde kosan mot FNM, varför vi åkte dit är egentligen en gåta med tanke på hur det var där sist. But hey, who can blame us?? ;)
Skitkul hade vi iallafall, den där karln har ju lika sjuk humor som jag, and I love it!! Vi är rätt lika på den biten - superhärligt :D

Men iallfall, vi träffade även Frasse, Ammi å Jonas där senare å vi stod å snackade lite skit. Men efter en tur till Rosersberg så åkte vi faktiskt hemåt innan racebilarna kom :P Hahah!!
Efter jag lämnat av Daniel så åkte jag sakta hemåt faktist. Eller ja, nu ljög jag.
Jag fick ett race på Vällingby vägen som jag kallar det för. Men efter det gick det lugnt till ;)

Ut på essingen, blev omkörd av en gul Skoda RS av gamla modellen, han körde lite fortare så jag hängde på...
Men....,
När vi kom ner till Kungens Kurva så svängde han av. Strax därefter blev jag omkörd av 2 bilar.

Den ena - en merca av större slaget. Kan det ha varit typ en gammal SL500 eller så?? Han körde om mig på vänster sidan i hög fart, den andra, en Bmw X5 av äldre årsmodell körde om mig på insidan.
Strax därefter kör bmw ut mot ytterfil och kollisionen är ett faktum. Han träffar mercan på framskärmen och sen får bmwn ett kast och får bredställ och sen studsar in i räcket på ena sidan och snurrar vidare några hundra meter. Kändes som en bowlingkägla som for om kring som en vante.
Mercan bromsade och klarade sig lindrigt. Jag, som låg precis efter, fick tvärnita för att inte hamna mitt i olyckan!!
Farten dom höll när de körde om var en bra bit över laglig ;)
Det väsentliga i det här fallet var att det inte blev några personskador. Några blev ju natruligtvis lite chockade, men alla tog det med hyffsad ro. Iofs... Det satt kanske 4-5 personer i bmwn å dom gick ju fram till killen i mercan å tyckte det var hans fel?? Hur sjukt är inte det.
Visst, de race´ade båda två, men det var fan inte mercan som vinglade till och körde på bmwn....
Hann knäppa lite bilder där i röran...

Hoppas nu även att alla känner sig bra idag och inte fått ont någonstans :/

Ta hand om er därute, å race´a inte mot okända ;)


1 kommentar:

Ammi sa...

Men jäklars! Helt gale jue.. Och sen skylla på den andra bilen.. ojoj :o/

Tack för igår, och ja du å Danjul är lika sjuka båda två haha =D Fick mig många skratt igår.

Ses ikväll! Kram!