torsdag 24 september 2009

Audi TT RS 2010

Suzukagrey, läderpaket, 340hk fördelat på 5 cylindrar.... Drivs med quattro och en 6 växlad låda som är en av de tätstegaste Audi gjort...

Lördags...
Det var på eftermiddagen jag fick nyckeln i handen efter att ha skrivit lite papper...
Allt hade inte gått som det skulle, men där satt jag ändå. Lycklig. Full av förväntan.
Solen lyste och det var ca 18 grader varmt i luften när jag gick ut och mötte den varma höst luften.

När jag fick syn på bilen, där den kom runt hörnet blev jag helt varm i kroppen. Linjerna, kurvorna som binder ihop den till en komplett bil, tillsammans med motorljudet var helt underbart att se.
Jag satte mig i de skålade sportstolarna. Jag kände genast hur de kramade sig runt mig, ratten la sig perfekt i min hand och dörren stängdes som en kassaskåpsdörr, så dovt, så lätt, men ändå tryggt.
Ett lätt tryck på S knappen så hörde jag klonket som direkt gav mig känslan av den sportbil jag satt i. Audi TT RS. Smaka på den gång till... Audi TT RS.... Inte så illa.

Ett snabbt tryck på gaspedalen skvallrade om den starka turbofemman jag snart skulle få känna...
340hk - 450nm finns det under spisen. Och det känns kan jag säga! Den laddar halva sin effekt på ettans växel, men på tvåan, trean, fyran, femman och sexan laddar den fullt!!
I färddatorn har du så du kan se boost, du kan ta varvtider, se oljetemp osv. Fantastiskt!
Det kom till användning flera gånger under kvällen kan jag säga.

Just den dagen så provade jag bilen på väldigt många sätt.
Den kördes på extremt kurviga små vägar, jag testade starter, körde på motorväg, gled på 70 väg, cruisade i stan, mös med stereon på fullt kräm.
Ja... en sak var sant. Jag är kär. Riktigt kär.
TTn har aldrig legat mig direkt nära. Men den här bilen har nåt väldigt speciellt...
Vrålet den ger när du kliver på fullt... AAaaahh.. It gives me the creeps! In a good way :)

Blickarna man får när man glider runt, jäklar va snygg man blir ;) Haha!

Bilen är kort och gott helt jäkla underbar. Så jävla underbar...

"Nothing looks quiet the same
I see people and places in a new light again
There’s a grace ascendent to a broken sky
Now I know, there’s a reason why
I feel so alive

Cause tonight,there’s a new love in town
Waking emotion, I thought I’d never find
Yes tonight how you turn it around
I want to tell the whole world
There’s a new love in town

Spareless dreams, kind of lone
Always held my head up high
Little did I know
Then my rose turned it reality
It soon fall apart
Just by holding you gently
There’s a hope in my heart
I'm out of the dark

So tonight there’s a new love in town
Waking emotion, I thought I’d never find
Yes tonight, how you turn it around
I want to tell the whole world
There’s a new love in town

And everyone I met has made me what I am today
And every choice I made has left me here today
And every time I see your face
I’ve gotten my way"

Inga kommentarer: