fredag 18 september 2009

Till Malin

När Malin fyllde 30 år skrev jag ett litet eget kort, det var lite av mina egna tankar om vad vi har gjort, vad vi har gått igenom under dessa 15 år vi kännt varandra...
Jag ville bara lägga ut det här, för det fick mig att le och komma ihåg att Malin & jag alltid har varandra trots att vi inte alltid ses hela tiden. Men det är väl det som är riktig vänskap?? Jag hade fixat ihop en skiva med några låtar som vi har rejäla minnen till som följde med detta brev.
Hoppas detta kan få dig att komma ihåg DIN vän!

"Möööla din gamla tant!

Nu kom dagen då du fyller 30 bast.
Fan… jag tyckte inte alls det var längesen vi var 16-17 år och du försökte lära mig att busvissla när vi gick nedanför aphuset. När Putte sprang ut på balkongen och sen bjöd upp oss på fest. Eller som en valborg när vi hade fest hos Nicke Sjögren, eller dom gånger som Keso, Sjögren och Salle headbangade i Puttes lägenhet med bar överkropp. Eller då när du följde med mig till Jägarskogen, vi var pruttfulla och du fick världens utskällning av din mamma :D
Haha, vilka minnen vi har du och jag! Är otroligt glad över att du är min vän Malin, att vi hittade tillbaka till varandra!
Du kommer alltid att vara min bästa vän, kommer alltid att älska dig mest!

Denna lilla ”förpresent” är tänkt som en ”tillbaka till 1995”. Några låtar som vi minns du och jag. Saker som vi har upplevt ihop. Några spår kommer du att skratta åt, några kommer du le åt när du tänker på gamla kärlekar och några kommer du vilja rocka loss till. Hur som helst så hoppas jag nu att din födelsedag blir superhärlig och att vi får ännu ett härligt minne på lördag! ;)
För är det några som kan festa, så är det du och jag när vi är tillsammans!
Må bäst!!!

Love, J."

2 kommentarer:

Malin sa...

Jag lyssnar på den där skivan lite då och då i bilen :) och tänker tillbaka. Det va tider det. :)

Nu tycker jag väl att vi kanske ses lite väl sällan men som du sagt så vet vi ju var vi har varandra ändå. :)

Kram Malin

Ammi sa...

Det är det som är vänskap. Man ska kunna gräla på varandra, man ska kunna försvinna iväg och sen komma tillbaka. Om man inte kan hitta tillbaka trots vissa nederlag så är det inte vänskap.

Men helt klart så vet man när man har en vän för livet! =)