onsdag 9 september 2009

Audi TT RS + Söt Göte i bilen!!

Igår... klockan var väl ca 11,49 när telefonen ringde. Såg på displayen att det var Fredric "Geddan". Svarade lite fort då jag satt på jobbet.
Han sa;
- "Tjena.. läget?"
-"jo tack, det e bra"
- "Härligt att höra.. du.. det är den 8:e idag"
- *paus* " Ja just fan!! Det är det :)"
- "Haha, kommer du loss eller? Jag är i Bromma nu!"

Och så vidare... jag hade egentligen lunch vid 13 tiden, men efter lite smörande för Fredrik på jobbet så fick jag byta lunch tid med honom. Så jag kilade ner vid 12 tiden, och precis utanför dörren....



Där stod dom... Fredric å nya Audi TT RS!! WOW! Vilken bil. Första anblicken på den var helt underbar. Jag har aldrig gillat TT innan, men nu. Jag e såld ;)

Han körde iväg ner mot Sundbyberg å Rissne. Körde rätt hårt, man fick riktigt höra hur turbofemman fick vråla ordentligt! :)

När vi stod vi Rissne korset så kom det upp en RS6+ bakom. Tyvärr ville han inte gasa...



Sen körde han in mot Statiol och klev ur bilen.. jag trodde han skulle tanka. Men icke! Jag fick köra!! :D
Hur grymt var inte det?
Stolarna var helt underbara och man satt riktigt bra. Lådan kändes riktigt distinkt och den hängde med bra i kurvorna!
Turbo femman fick jobba fint kan jag säga :) 0-100 gick ju på ett ögonblick!



Ja.. det var en helt underbar upplevelse som var lite kort, men vad gör det när det snart är den 18:e? ;)
Tusen tusen tack Fredric för att du gav mig möjligheten att prova denna bil ordentligt! :D
Jag hade ett leende på läpparna hela dagen, å får det direkt jag tänker på hur det var att känna vridet ur den där härliga bilen :)
Så ja.. min tisdag blev riktigt najs! Avis?? Det hoppas jag att du är ;)
Kram!




1 kommentar:

Ammi sa...

Avis? Näe inte ett dugg, inte ett smack, eller ett rött öre. Så är det. Hade det varit en R8 så ;o)

Haha jag klicka på bilden med Göte på och det blev VÄRLDENS närbild så min kollega undra om jag leta finnar på honom eller nåt =P