måndag 31 augusti 2009

Hälsa & Skönhet

Hmm... Nu fungerar det inte att blogga från jobbet igen, därför blir det lite sporadiska inlägg här.

Som topic säger, hälsa & skönhet. Är inte det nåt som vi alla jobbar på nästan hela tiden? Nåt som alla försöker uppnå? Vad tycker du är ok när det gäller detta? Är alla medel tillåtna för att bli "den där snygga"?
Eller tillhör du kategorin - "så länge man trivs med sig själv så är det väl ok.." ?
Min fråga e då; Trivs man med sig själv som överviktig tex? Eller om man är super duper smal?
Svaret är NEJ.
Av en väldigt enkel anledning... Ingen vill vara annorlunda egentligen. När det kommer till hälsa å skönhet så vill alla vara nån så att säga.
Några försöker, några bara är det ändå. Vad undrar du nu? Jag menar, snygg, tränad, hälsoangelägen.

Men man trivs inte med sig själv som tjock tex. Det kan jag säga helt klart.
Alla tror att man "är nöjd med sig själv" bara för att man är glad tex.
Jag har väl alltid för det mesta varit en glad tjej? Skojjat, drivit med mig själv och haft en jävla självdistans?
Men inte fasiken har jag trivts med mig själv trots det? Alla utgår för att det är så, alla utgår från att man mår bra. Fast man egentligen inte gör det längst där inne...

Haha! Nu kanske ni börjar undrar om jag inte har slagit mig eller har blivit ett psykfall! :D
Men det har jag inte blivit eller hoppas att jag är ;)

Vet egentligen inte heller varför jag skriver om det här, det var det som föll mig in helt enkelt. Så ta inte illa upp :)

Men utseende idag är så oerhört viktigt. Är du inte någons typ blir du inte älskad eller accepterad. Då får du alltid slå dig fram och du kommer misslyckas många gånger pga ditt utseende. Hemskt, men återigen, sant.

Är man snygg i andras ögon får du mycket serverat på ett silverfat. Är du ful, har du knappt några riktiga vänner.

Jaja, jag ska släppa det här...

1 kommentar:

Ammi sa...

I know what you mean.. Love you!! <3