måndag 11 januari 2010

In a minute!

Hur allt kan ändras på minuten…

Jag vet inte vad som händer. Jag hänger inte med.
Vi har ju massor att göra innan Thailands resan. Dels för att vi måste göra det, men också för att vi vill komma hem och känna att det är rent å fräscht, att alla ”to do´s” är borta och man bara kan njuta av att vara hemma igen.
Den listan började på kanske 5punkter, men vad är vi uppe i nu? Ett helt A4 ark?
:P

Jag ”gick in i väggen” som man så fint kallar det för några års sen, som gjorde mig lam i 1,5år,
Skapade mig själv problem som inte fanns, blev beroende av tid och otroligt stressad. Detta sitter fortfarande i mig och när jag blir inklämd i ett hörn, som jag är nu, så blir jag jättestressad och nedstämd. Jag får stora sömnsvårigheter och får hjärtklappning.
Det är så mycket som vi måste göra. Å det är problem jag själv har orsakat då jag med stor envishet ska ha bilar hela tiden ;)

Vi har två stycken som nu måste lagas och det där måste vi ha kontroll över innan vi åker till Thailand. Det ena liket står på jobbet, å där kan den verkligen inte stå. Är bara en fråga om timmar innan verkstadschefen blir förbannad å säger till en :/
Å den andra står utanför huset och är oanvändbar.

Massa pengar måste ut och det ska ordnas fram både bil och släp osv när dessa bilar ska flyttas.
Till råga på allt måste vi ju trolla fram ett annat färdmedel under tiden vi gör detta. Att ha nåt att åka till jobbet med. :P
Allt detta ska lösas idag. Nu. Helst igår.
PANIK!!!

Sen måste jag hitta hund och husvakt, blommor ska vattnas, posten tas in.
Jag måste tvätta kläder, packa, städa huset, åka till tippen med sopor, skotta runt huset, köpa skor, solskydd mm inför resan. Ta sista sprutan innan vi åker å få det att tajma in med Jugges schema. Han jobbar när jag är ledig och tvärtom.
Sen ska vi växla in pengar, kopiera upp nycklar till huset, ringa sector alarm å kontrollera allt där, sätta upp ”Ej reklam” skylt på postlådan, boka klipptid för Loppan, köpa mat osv till henne. Pust!

Förstår ni? Full rulle!
Å detta ska då göras när vi inte ens har en bil? Hur fuckat är inte det? :/Jaja, allt löser sig, allt ”comes to an end” .
För i slutändan kommer jag ligga där, på en solstol med en kokosnöt i handen och känna värmen över hela kroppen…
Jag kommer att få vila ut, få ha semester och uppleva en natur jag aldrig tidigare upplevt!Få se vackra solnedgångar, få gå barfota längs stranden och känna den fina, vitkorninga sanden mellan tårna…Ahhh!! Längtar massor :D

Thailand – 22 dagar kvar!

Inga kommentarer: